Wymagane dokumenty
Do wniosku o zmianę nazwiska należy dołączyć:
– inne dokumenty uzasadniające zmianę nazwiska.
Do wniosku o zmianę imienia należy dołączyć:
– inne dokumenty uzasadniające zmianę imienia.

Wniosek o zmianę imienia lub nazwiska składa się do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego. Postępowanie o zmianę imienia lub nazwiska jest prowadzone wyłącznie na wniosek strony i kończy się wydaniem decyzji o zmianie imienia lub nazwiska bądź decyzji o odmowie zmiany imienia lub nazwiska, od której przysługuje odwołanie do właściwego miejscowo wojewody. Decyzję wnoszący odbiera osobiście w uzgodnionym uprzednio terminie.

Opłata skarbowa
37 zł - za wydanie decyzji dot. zmiany nazwiska i/lub imienia
 
Opłatę skarbową należy opłacić za pośrednictwem:
- Płatności bezgotówkowej kartą płatniczą bezpośrednio w Biurze Obsługi Mieszkańca Urzędu Gminy Gorzyce przy ul. Sandomierskiej 75 w Gorzycach
- Banków bądź Poczty (według obowiązujących cenników oraz taryf),
- w placówkach Banku Spółdzielczego w Tarnobrzegu  świadczących obsługę Gminy Gorzyce (bez dodatkowych opłat).
Bank Spółdzielczy w Tarnobrzegu Oddział w Gorzycach
ul. Piłsudskiego 1
39-432 Gorzyce

Na rachunek bankowy
Urząd Gminy Gorzyce
ul. Sandomierska 75
39-432 Gorzyce
(z dopiskiem dokonywanej operacji, np. „Opłata skarbowa z tytułu ….”)

Nr konta 25 9434 1012 2002 1050 0018 0001 Bank Spółdzielczy o/Gorzyce

Dowód uiszczenia opłaty proszę okazać przy odbiorze dokumentów.

Opłaty administracyjne
Nie dotyczy

Termin i sposób załatwienia sprawy
Sprawa wymaga przeprowadzenia postępowania administracyjnego.
Termin załatwienia sprawy zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego nie później niż jeden miesiąc.
Wniosek w sprawie zmiany imienia lub nazwiska można złożyć osobiście w Urzędzie Stanu Cywilnego w Gorzycach przy ul. Sandomierskiej 75, korespondencyjnie za pośrednictwem poczty.
Osoby zamieszkałe za granicą wniosek o zmianę imienia lub nazwiska mogą złożyć za pośrednictwem konsula Rzeczypospolitej Polskiej, wskazując kierownika urzędu stanu cywilnego, któremu wniosek ma zostać przekazany.

Miejsce złożenia dokumentów
Pocztą:
Urząd Gminy Gorzyce
ul. Sandomierska 75
39-432 Gorzyce

Osobiście:
Biuro Obsługi Mieszkańca
Urząd Gminy Gorzyce
ul. Sandomierska 75
39-432 Gorzyce

Jednostka odpowiedzialna
Urząd Stanu Cywilnego
Urząd Gminy Gorzyce
ul. Sandomierska 75
39-432 Gorzyce
nr telefonu: 15 836 20 75 wew. 16

Tryb odwoławczy
W przypadku wydania decyzji o odmowie wydania decyzji, wnioskodawcy przysługuje wniesienie odwołania do Wojewody Podkarpackiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji odmownej.

Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 17 października 2008 roku o zmianie imienia i nazwiska (Dz.U.2020.707 j.t.).



Załączniki:

Oświadczenie drugiego rodzica (opiekuna prawnego) o zgodzie na zmianę imienia i/lub nazwiska dziecka
Oświadczenie dziecka powyżej 13 lat o zgodzie na zmianę jego imienia i/lub nazwiska
Wniosek o zmianę nazwiska dla dziecka
Wniosek o zmianę imienia lub nazwiska