Udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Gorzyce
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | Środowisko, rolnictwo |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Stanowisko ds. gospodarowania odpadami komunalnymi |
Kogo dotyczy
Przedsiębiorców zamierzających prowadzić działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Gorzyce.
Czas realizacji:
- Termin rozpatrzenia wniosku i wydanie zezwolenia wynosi 1 miesiąc, a w sprawie szczególnie skomplikowanej w ciągu dwóch miesięcy, od dnia złożenia wniosku w Urzędzie.
- Do wyżej określonego terminu załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu (art. 35 § 5 Kodeksu postępowania administracyjnego).
Wymagane dokumenty:
Od wnioskodawcy ubiegającego się o udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych wymagane jest złożenie:
- wniosku (druk do pobrania) o udzielenie zezwolenia, zawierającego:
- imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy ubiegającego się o zezwolenie,
- numer identyfikacji podatkowej (NIP),
- określenie przedmiotu i obszaru działalności,
- określenie środków technicznych, jakimi dysponuje przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem,
- informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem,
- miejsce mycia i dezynfekcji środków technicznych,
- proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności,
- określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia; - aktualnego zaświadczenia z Urzędu Skarbowego lub oświadczenia (druk do pobrania) o braku zaległości podatkowych;
- aktualnego zaświadczenia z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub oświadczenia (druk do pobrania) o braku zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne;
- dowodu uiszczenia opłaty skarbowej w kwocie 107,00 zł;
- oryginału lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem dokumentu potwierdzającego gotowość odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną;
- w przypadku występowania przez pełnomocnika oryginału (lub urzędowo uwierzytelnionej kopii) pełnomocnictwa wraz z dokonaną opłata skarbową w kwocie 17,00 zł;
oraz aktualnej dokumentacji potwierdzającej dane zawarte we wniosku:
7. tytułu prawnego do dysponowania nieruchomością stanowiącą zaplecze techniczno-biurowe oraz dokumentów potwierdzających dysponowanie środkami technicznymi przeznaczonymi do wykonywania usług;
8. dokument potwierdzający wykonywanie bieżących napraw, konserwacji oraz mycia i dezynfekcji pojazdów asenizacyjnych.
W przypadku, gdy baza transportowa nie posiada miejsc do wykonywania napraw, mycia i dezynfekcji pojazdów, należy udokumentować gotowość do wykonywania tych czynności przez inny, uprawniony podmiot.
Oświadczenia, o których mowa w punkcie 2 i 3, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia klauzuli: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”.
Opłaty:
- 107,00 zł – opłata skarbowa za wydanie zezwolenia;
- 17,00 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury);
Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie wydano zezwolenia. Zwrot opłaty skarbowej następuje na pisemny wiosek.
Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać: przelewem lub przekazem pocztowym na rachunek bankowy Gminy Gorzyce:
25 9434 1012 2002 1050 0018 0001
Bank Spółdzielczy w Tarnobrzegu/Oddział Gorzyce
Tryb odwoławczy:
Od wydanej decyzji stronie służy odwołanie w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Wójta Gminy Gorzyce.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1469, ze zm.);
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 221, ze zm.);
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111, ze zm.);
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775, ze zm.);
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz. U. z 2002 r. Nr 193 poz. 1617);
- Uchwała nr LXX/483/23 Rady Gminy Gorzyce z dnia 28 grudnia 2023 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Gorzyce;
- Uchwała Nr LXX/484/23 Rady Gminy Gorzyce z dnia 28 grudnia 2023 r. w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych.
Samodzielne stanowisko ds. gospodarowania odpadami komunalnymi
Urząd Gminy Gorzyce
ul. Sandomierska 75
39-432 Gorzyce
nr telefonu: 15 836 20 75 wew. 22