Samodzielne stanowiska
Ewa Dul – stanowisko ds. obsługi organów kolegialnych
tel. 15 836 20 75 wew. 17
pok. nr 9
e-mail: e.dul@gminagorzyce.pl
Do zadań stanowiska należy:
- obsługa kancelaryjna pracy Rady i Komisji Gminy,
- udzielanie radnym pomocy w wypełnianiu funkcji radnego,
- rejestrowanie i analiza oświadczeń majątkowych radnych,
- ewidencjonowanie spraw wpływających do Rady Gminy i Komisji,
- protokołowanie posiedzeń Rady Gminy i Komisji,
- przekazywanie na stanowiska pracy materiałów z sesji, odpisów podjętych uchwał,
- prowadzenie rejestru uchwał Rady Gminy,
- prowadzenie zadań z zakresu wyborów samorządowych, parlamentarnych i prezydenckich oraz referendum,
- prowadzenie spraw dotyczących funkcjonowania jednostek pomocniczych, w tym organizacja wyborów sołtysa i członków rad sołeckich.
Monika Zając – stanowisko ds. komunikacji społecznej
tel. 15 836 20 75 wew. 33
pok. nr 18
e-mail: m.zajac@gminagorzyce.pl
Do zadań stanowiska należy:
- aktywne kreowanie właściwego wizerunku Gminy,
- prowadzenie gazety lokalnej, w tym w szczególności tworzenie artykułów,
- koordynacja obsługi informacyjnej w Urzędzie, w tym serwisu prasowego,
- przygotowanie, we współpracy z komórkami urzędu i jednostkami organizacyjnymi Gminy, informacji o ich działalności,
- współpraca z mediami ogólnopolskimi i regionalnymi
- reprezentowanie Urzędu w kontaktach ze środkami masowego przekazu,
- przygotowanie Strategii Informacyjnej Urzędu,
- kompletowanie i ewidencjonowanie archiwum fotograficznego Gminy,
- prowadzenie i aktualizacja strony internetowej Gminy,
- inicjowanie i prowadzenie akcji promocyjnych, przygotowanie materiałów promocyjnych Gminy,
- współpraca z jednostkami organizacyjnymi Gminy i organizacjami pozarządowymi przy organizowaniu wydarzeń o charakterze promocyjnym.
Bartłomiej Paciorek – stanowisko ds. rolnictwa i gospodarki nieruchomościami
tel. 15 836 20 75 wew. 12
pok. nr 7
e-mail: b.paciorek@gminagorzyce.pl
Do zadań stanowiska należy:
- prowadzenie spraw wynikających z zakresu ustawy o gospodarce nieruchomościami w odniesieniu do nieruchomości stanowiących własność Gminy Gorzyce,
- prowadzenie spraw wynikających z realizacji zadań gminy w zakresie ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych i stawy o lasach,
prowadzenie spraw wynikających z realizacji zadań gminy w zakresie ustawy prawo wodne, - współpraca ze Starostwem Powiatowym w zakresie działalności spółek wodnych.
Jolanta Bartoszek – stanowisko ds. gospodarowania odpadami komunalnymi
tel. 15 836 20 75 wew. 22
pok. nr 6
e-mail: j.bartoszek@gminagorzyce.pl
Do zadań stanowiska należy prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem systemu odbierania odpadów komunalnych w Gminie Gorzyce, a w szczególności:
- dokonywanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi, w celu weryfikacji możliwości technicznych i organizacyjnych Gminy w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi,
- obsługa systemu informatycznego obsługującego system odbioru odpadów komunalnych,
- utworzenie i aktualizacja bazy danych rejestru gminnego właścicieli nieruchomości zamieszkałych objętych systemem gospodarki odpadami komunalnymi,
- współudział w przygotowaniu i prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych,
- współudział w opracowaniu projektów uchwał i aktów prawa miejscowego wymaganych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
- sprawozdawczość z zakresu funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi,
- prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych z zakresu prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi,
- kontrola realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa dotyczących funkcjonowania systemu odbierania odpadów komunalnych oraz regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy,
- przyjmowanie i weryfikacja deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- księgowanie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- prowadzenie egzekucji opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi,
- prowadzenie postępowań w sprawach zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
- prowadzenie postępowań w zakresie usuwania odpadów z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania i magazynowania,
- prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych.
Iga Kuźmicka – stanowisko ds. planowania przestrzennego i budownictwa
tel. 15 836 20 75 wew. 12
pok. nr 7
e-mail: i.kuzmicka@gminagorzyce.pl
Do zadań stanowiska należy:
- realizacja zadań gminy określonych w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
- prowadzenie spraw związanych z ochroną zabytków i opieki nad zabytkami.
Krzysztof Bartoszek – stanowisko ds. inwestycji i zamówień publicznych
tel. 15 836 20 75 wew. 32
pok. nr 17
e-mail: k.bartoszek@gminagorzyce.pl
Do zadań stanowiska należy:
- przygotowywanie i prowadzenie gminnych inwestycji budowlanych,
- przygotowywanie umów dla planowanych do realizacji zadań inwestycyjnych,
- udział w planowaniu robót inwestycyjnych,
- przygotowywanie kompleksowej dokumentacji formalno-prawnej niezbędnej do rozpoczęcia, realizacji, zakończenia i odbioru inwestycji,
- współpraca i korespondowanie ze wszystkimi uczestnikami procesu inwestycyjnego,
- koordynacja zapewnienia nadzoru realizacji zadań inwestycyjnych,
- udział w pracach komisji odbioru robót,
- rozliczenie końcowe inwestycji pod względem rzeczowo-finansowym dokumentem OT,
- przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na potrzeby Gminy w sprawach prowadzonych na stanowisku pracy,
- udział w pracach komisji przetargowych.
Marian Urbaniak – stanowisko ds. dróg i spraw energetycznych
tel. 15 836 20 75 wew. 13
pok. nr 19
e-mail: m.urbaniak@gminagorzyce.pl
Do zadań stanowiska należy:
- realizacja zadań z zakresu ustawy o drogach publicznych,
- planowanie i organizacja zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe na terenie Gminy.
Tomasz Słowiński – stanowisko ds. zarządzania kryzysowego
tel. 15 836 20 75 wew. 32
pok. nr 17
e-mail: t.slowinski@gminagorzyce.pl
Do zadań stanowiska należy:
- Realizacja zadań gminy wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej, a w szczególności prowadzenie rejestracji i kwalifikacji wojskowej;
- Prowadzenie Akcji Kurierskiej i Stałego Dyżuru;
- Wykonywanie zadań z zakresu obrony cywilnej;
- Wykonywanie zadań w zakresie zwalczania klęsk żywiołowych;
- Opracowywanie i aktualizacja Planu Operacyjnego funkcjonowania Gminy Gorzyce w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
- Przygotowanie systemu kierowania na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa w tym organizacja stanowiska kierowania Urzędu;
- Opracowanie i aktualizacja Planu Ochrony Służby Zdrowia;
- Opracowanie i przygotowanie Planu Odtwarzania Ewidencji Wojskowej;
- Przygotowanie i opracowanie programu szkolenia obronnego w Gminie Gorzyce;
- Prowadzenie spraw wynikających z realizacji zadań gminy w zakresie ustawy o ochronie przeciwpożarowej.
Małgorzata Żurek-Pasieczna – stanowisko ds. oświaty
tel. 15 836 20 75 wew. 13
pok. nr 19
e-mail: m.pasieczna@gminagorzyce.pl
Do zadań stanowiska należy:
- realizacja zadań gminy w zakresie ustawy o systemie oświaty i ustawy Karta Nauczyciela, a w szczególności:
a) prowadzenie spraw związanych z pełnieniem przez gminy funkcji organu prowadzącego publiczne szkoły i placówki oświatowe,
b) planowanie sieci publicznych przedszkoli, szkół i innych placówek oświatowych,
c) prowadzenie ewidencji przedszkoli, szkół i innych placówek oświatowych,
d) zatwierdzanie organizacji publicznych przedszkoli, szkół i innych placówek oświatowych;
e) sprawowanie nadzoru i koordynacji działalności przedszkoli i szkół podstawowych na terenie Gminy,
f) nadzór nad działalnością placówek szkolnych w zakresie dowożenia dzieci oraz organizacja wypoczynku,
g) współdziałanie z Dyrektorami szkół w zakresie spraw socjalnych nauczycieli, dokształcania i doskonalenia zawodowego,
h) prowadzenie spraw związanych z realizacją przepisów o obowiązku szkolnym, obowiązku nauki oraz rocznym przygotowaniu przedszkolnym,
i) zatrudnianie i wynagradzanie dyrektorów szkół i przedszkoli, w tym organizowanie konkursów na stanowiska dyrektorów szkół i przedszkoli,
j) przygotowywanie awansów zawodowych nauczycieli
i dokonywanie oceny pracy dyrektorów,
k) w zakresie pomocy materialnej dla uczniów,
l) w zakresie dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników,
m) w zakresie zadań gminy dotyczących darmowych podręczników, - wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- realizacja zadań Gminy w zakresie ustawy o opiece nad dziećmi do lat 3,
- prowadzenie spraw ochrony zdrowia na terenie Gminy,
- prowadzenie spraw związanych z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
- wydawanie zezwoleń na wykonywanie przewozów na liniach komunikacyjnych na obszarze gmin.
Agnieszka Duszkiewicz – stanowisko ds.remontów, administrowania budynkami komunalnymi i terenami zieleni
tel. 15 836 20 75 wew. 32
pok. nr 17
e-mail: a.duszkiewicz@gminagorzyce.pl
Do zadań stanowiska należy:
- organizacja i koordynacja prac związanych z budową i urządzeniem terenów zielonych,
- prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem, ochroną, pielęgnacją i eksploatacją terenów zieleni, w tym monitorowanie stanu utrzymania oraz określanie sposobu korzystania z terenów zieleni,
- planowanie rozwoju terenów zieleni, udział w opracowywaniu i wdrażaniu programów oraz projektów dotyczących budowy i gospodarowania terenami zieleni,
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych, w tym przygotowywanie dokumentacji przetargowej oraz udział w procedurze przetargowej w zakresie powierzonych zadań,
- przygotowywanie i koordynowanie prac dotyczących realizacji umów zawieranych w zakresie urządzania i utrzymania zieleni w tym m.in.:
a) nadzór nad jakością i terminowością wykonywanych prac,
b) prowadzenie dokumentacji zleconych prac,
c) dokonywanie odbiorów zleconych prac, - przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji, raportów i sprawozdań związanych z utrzymaniem terenów zieleni,
- udział w postępowaniach administracyjnych dotyczących usuwania drzew i krzewów,
- współpraca z Zakładem Gospodarki Komunalnej w Gorzycach w zakresie zadań prowadzonych na stanowisku pracy.
- administrowanie, gospodarowanie i zarządzanie budynkami komunalnymi,
- nadzór nad utrzymaniem terenów komunalnych,
- prowadzenie nadzoru remontów bieżących i generalnych w budynkach stanowiących własność Gminy,
- opracowywanie dokumentacji przeprowadzonych postępowań,
- współpraca z sołtysami w zakresie realizacji zadań finansowanych z funduszu sołeckiego,
- nadzór nad realizacją porozumień zawartych między Wójtem a Komendantem Policji.
Magdalena Stachula – stanowisko ds. ochrony środowiska
tel. 15 836 20 75 wew. 22
pok. nr 6
e-mail: m.stachula@gminagorzyce.pl
Do zadań stanowiska należy:
- realizacja obowiązków gminy z zakresu ustawy Prawo ochrony środowiska,
- prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie,
- realizacja obowiązków gminy z zakresu ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie,
- realizacja obowiązków gminy w zakresie ustawy o ochronie przyrody,
- realizacja zadań wynikających z Krajowego programu usuwania azbestu,
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków,
- prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych, przydomowych oczyszczalni ścieków,
- sporządzanie sprawozdań dotyczących opłat za korzystanie ze środowiska.
- prowadzenie gminnego punktu konsultacyjno-informacyjnego "Czyste Powietrze", a w szczególności:
a) udzielanie informacji o Programie osobom zainteresowanym złożeniem Wniosku o dofinansowanie
b) podejmowanie działań mających na celu zidentyfikowanie budynków, których właściciele mogliby być potencjalnymi Wnioskodawcami i przedstawienie im korzyści płynących z wzięcia udziału w Programie;
c) wsparcie Wnioskodawców w zakresie przygotowywania Wniosków o dofinansowanie, w tym pod kątem spełnienia wymagań określonych w Programie, z zachowaniem należytej staranności;
d) organizacja spotkań informujących o zasadach Programu dla mieszkańców, w tym minimum jedno w kwartale, minimum cztery spotkania w roku (w sytuacji stanu epidemii dopuszczalne spotkania online);
e) wydruk i zapewnienie dostępności przynajmniej w punkcie konsultacyjno-informacyjnym, materiałów informacyjnych i promocyjnych o Programie udostępnionych Gminie przez WFOŚiGW w formie elektronicznej (opracowanych przez NFOŚiGW oraz Ministerstwo Klimatu i Środowiska);
f) przekazywanie Wnioskodawcom informacji dotyczących Programu, w tym określonych w Programie dopuszczalnych warunkach łączenia dofinansowania przedsięwzięć z innymi programami finansowanymi ze środków publicznych, w tym w ramach regionalnych programów operacyjnych oraz z gminnymi programami ograniczania niskiej emisji - jeżeli Gmina takie realizuje;
g) wizyty u mieszkańców, połączone z oceną obecnego źródła ciepła i potrzebą jego wymiany oraz wstępną analizą stanu budynku pod kątem termomodernizacji, w trakcie wizyt jest przedstawiana oferta Programu, wizyty mogą być realizowane w trakcie kontroli prowadzonych na podstawie art. 379 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska;
h) rozsyłanie materiałów informacyjnych do potencjalnych Wnioskodawców Programu zachęcających do złożenia Wniosku o dofinansowanie - rozsyłanie materiałów informacyjnych do potencjalnych wnioskodawców programu zachęcających do złożenia wniosku - liczba adresów musi się równać minimum 20% liczby budynków jednorodzinnych na terenie Gminy w roku, w którym prowadzony jest punkt konsultacyjno - informacyjny;
i) przeprowadzanie anonimowych ankiet wśród mieszkańców z zakresu ochrony powietrza i programów pomocowych, w przypadku wystąpienia przez WFOŚiGW z taką prośbą do Gminy oraz przekazania wzoru ankiety;
j) prowadzenie innych działań mających na celu propagowanie Programu;
k) przekazywanie do WFOŚiGW Wniosków o dofinansowanie, składanych przez Wnioskodawców w Gminie, niezwłocznie, lecz nie później niż 5 dni roboczych od złożenia w Gminie;
l) pomoc Wnioskodawcom przy rozliczeniu przyznanego dofinansowania, w tym przy poprawnym wypełnianiu wniosku o płatność oraz kompletowaniu wymaganych załączników. - prowadzenie postępowań w sprawach, o których mowa w art. 411 ust. 10g ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska oraz wydawania w tych sprawach zaświadczeń.
Renata Chmielowiec – stanowisko do spraw powietrza i energii
tel. 15 836 20 75 wew. 22
pok. nr 6
e-mail: r.chmielowiec@gminagorzyce.pl
Do zadań na stanowisku pracy ds. powietrza i energii należy koordynowanie działania Gminy w zakresie poprawy jakości powietrza wynikające z PPOP, podkarpackiej uchwały antysmogowej oraz innych dokumentów strategicznych, które podlegają kompetencjom władz gminnych oraz realizacja powierzonych obowiązków wynikających z realizacji Projektu LIFE PODKARPACKIE, w tym w szczególności:
- zapewnienie wsparcia doradczego mieszkańcom przy wymianie źródeł ciepła (w tym na odnawialne źródła energii - OZE) i termomodernizacji budynków oraz zapewnienie pomocy w pozyskaniu środków na realizację zdiagnozowanych potrzeb z dostępnych programów pomocowych (np. Czyste Powietrze, STOP SMOG, Mój Prąd, Ciepłe Mieszkanie, Moje Ciepło, Agroenergia, ulga termomodernizacyjna itp.);
- zapewnienie wsparcia doradczego osobom ubogim energetycznie – współpraca z OPS w celu identyfikacji osób dotkniętych ubóstwem energetycznym oraz przekazania danych osobowych (pomoc w wyborze najlepszego rozwiązania oraz znalezieniu środków na termomodernizację budynków, wymianę źródła ogrzewania, w tym na OZE);
- prowadzenie kontroli palenisk domowych (informowanie o wymaganiach uchwały antysmogowej i Programu Ochrony Powietrza dla Województwa Podkarpackiego (PPOP), konsekwencjach łamania przepisów, rozwiązaniach do zastosowania w danym gospodarstwie domowym, itp. oraz doradztwo w zakresie efektywności energetycznej i racjonalnego zużycia energii;
- prowadzenie lokalnych działań informacyjno–edukacyjnych (udzielanie porad i informacji mieszkańcom podczas lokalnych wydarzeń plenerowych, dystrybucja materiałów promocyjnych, organizacja spotkań z lokalnymi liderami np. Policją, kołami gospodyń wiejskich, lokalnymi grupami działania – w zakresie informowania o konieczności wymiany źródeł ogrzewania, wpływu smogu na zdrowie; przekazywanie informacji na lekcji w szkołach nt. wpływu smogu na zdrowie, działań możliwych do podjęcia w zakresie poprawy jakości powietrza, racjonalnego zużycia energii itp.)
- identyfikacja budynków publicznych wymagających termomodernizacji i wymiany źródeł ogrzewania oraz pomoc w pozyskaniu środków krajowych i unijnych na realizację niezbędnych działań;
- kontakt z podmiotami/instytucjami w zakresie pozyskania informacji na temat dostępnych środków finansowych na inwestycje związane z poprawą jakości powietrza i efektywności energetycznej, w tym z Biurem Informacji o Funduszach Europejskich Województwa Podkarpackiego.;
- współpraca przy opracowaniu i aktualizacji gminnych dokumentów strategicznych (planów, raportów, programów, strategii, itp.);
- wsparcie w zakresie przygotowania koncepcji projektów inwestycyjnych, w tym projektów parasolowych dla mieszkańców oraz uwzględnienia ich w gminnych dokumentach strategicznych;
- sprawozdawczość z działań naprawczych POP;
- współpraca z subregionalnymi doradcami biznesu i energii;
- przygotowywanie raportów, zestawień, sprawozdań dla Beneficjenta Koordynującego (prowadzenie sprawozdawczości technicznej i finansowej z realizacji projektu);
- stała współpraca z Beneficjentem Koordynującym;
- aktywne uczestniczenie w studiach podyplomowych organizowanych przez Beneficjenta Koordynującego oraz ich pozytywne ukończenie;
- stałe podnoszenie kwalifikacji poprzez udział w warsztatach, szkoleniach, seminariach, konferencjach;
- udział w spotkaniach organizowanych przez Beneficjenta Koordynującego
- inne zadania zlecone przez przełożonego, komplementarne w stosunku do Projektu LIFE Podkarpackie.
Daniel Mazur – stanowisko ds. gospodarki mieszkaniowej / informatyk
tel. 15 836 20 75 wew. 13
pok. nr 19
e-mail: d.mazur@gminagorzyce.pl
Do zadań stanowiska należy:
- realizacja zadań gminy w zakresie ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie Gminy,
- realizacja zadań gminy wynikających z ustawy o dodatkach mieszkaniowych,
- realizacja obowiązków gminy z zakresu ustawy prawo energetyczne dotyczące dodatków energetycznych,
- opieka nad miejscami pamięci narodowej, cmentarzami i mogiłami wojennymi i pomnikami,
- realizacja zadań związanych z informatyzacją, prowadzenie obsługi informatycznej urzędu oraz zarządzanie zasobami teleinformatycznymi urzędu.